top of page

ספרים גבירותיי, ספרים! חלק ג': על התסמינים והדרכים להקל עליהם


פוסט שלישי ואחרון ברשימה ארוכה ארוכה של ספרים בנושא גיל המעבר. והפעם על ההארדקור הביולוגי- התסמינים של הפרי מנופאוזה והמנופאוזה: מהות השינוי הגדול, כל מה שנלווה אליו והדרכים להקל עליו.




(thanks unsplash)



ד"ר לורן שטרייכר היא גניקולוגית אמריקאית בעלת שם בתחום גיל המעבר. עד כה היא כתבה שני ספרים על הנושא, במה שמסתמן כסדרת מדריכים ידידותיים לניהול תסמינים:


Slip Sliding Away: Turning Back the Clock on Your Vagina: A gynecologist's guide to eliminating post-menopause dryness and pain



מדריך לטיפול ביובש ובכאבים בנרתיק, שמכיל שפע מידע על חומרי סיכה, קרם לחות, אסטרוגנים נרתיקיים מקומיים, טיפולי לייזר ועוד.





Hot Flash Hell-A Gynecologist's Guide to Turning Down the Heat


כל מה שרציתן לדעת על גלי חום – ללא ספק הסימפטום הכי מזוהה עם גיל המעבר וגם הכי נפוץ בו (כמעט 80 אחוזים מאתנו נהנה ממנו).






 



The Menopause Reset: Get Rid of Your Symptoms and Feel Like Your Younger Self Again


תוכנית האיפוס לגיל המעבר של ד"ר מינדי פלץ, מומחית לתזונה ולרפואה פונקציונלית. הספר מסביר אילו שינויים הורמונליים גורמים לתסמינים, ומה האסטרטגיות המוכחות ל"תיקון": איך לעצור את אובדן הזיכרון, כיצד להתמודד עם השינוי בחילוף החומרים ולהוריד את המשקל הנוסף, איך להאט את תהליך ההזדקנות וכיצד אפשר לשים סוף לתסמינים ללא שימוש בתרופות.





 



The Menopause Book: The Complete Guide: Hormones, Hot Flashes, Health, Moods, Sleep, Sex


העיתונאיות בתחום הבריאות פאט ווינגרט וברברה קנטרוביץ' כתבו מדריך עדכני לגיל המעבר המשלב ממצאים רפואיים אחרונים עם המחקרים החדישים ביותר בנושא. המתכונת קלה לקריאה והמחברות המנוסות מכוונות למה לשים לב וממה אפשר להתעלם. הן מלמדות על ההתקדמות האחרונה בטיפול הורמונלי, גלי חום, התמודדות בעבודה, ניהול הליבידו, בריאות הלב, מצבי רוח ופעילות גופנית. בסוף הן מסבירות מדוע תקופת חיים זו יכולה להוות קרש קפיצה טבעי להישאר בריאה ולהרגיש נהדר לקראת השלב הבא בחיים.




 


The Menopause Solution: A doctor's guide to relieving hot flashes, enjoying better sex, sleeping well, controlling your weight, and being happy!


ד"ר סטפני פוביון היא מנהלת המרפאה לבריאות האישה במאיו קליניק וסמכות מובילה בנושא גיל המעבר. בספר היא מעבירה באמצעות מונחים נגישים סקירה מאוזנת למה יש לצפות בשלב זה בחיים, מתוך ההבנה שמה שמתאים לאישה אחת לא בהכרח עובד עבור אחרת. הספר כולל מידע מדויק על כל השלבים של גיל המעבר, השפעות ארוכות טווח של אובדן אסטרוגן ומגוון רחב של טיפולים לשיפור הבריאות. בשורה התחתונה- כל מה שאת צריכה לדעת כדי לקחת אחריות על הבריאות שלך ולדעת מה לבקש מהרופא.ה שלך.



 


A HOT MESS


ד"ר ברברה אן האנה מקווה להיות אור מנחה לקוראיה בנושא גיל המעבר, להפיג מיתוסים ולשנות את הנרטיב בחברה שלעתים קרובות מתייחסת בביטול ובאדישות לאתגרים של נשים מזדקנות ונשענת על סטריאוטיפים.

ד"ר בובי (כפי שמכנות אותה המטופלות שלה) מציעה הסברים רפואיים והנחיות לנשים כדי להבין טוב יותר את השינויים הגופניים שלהן ומציעה דרך חלופית לחשוב על השלב הזה בחיים, דרך שחוגגת את המעבר של הנשים לשלב שיש לו את הפוטנציאל להיות השנים המאושרות בחייהן.




 



The Wisdom of Menopause (4th Edition): Creating Physical and Emotional Health During the Change


מהדורה רביעית ועדכנית לרב המכר של ד"ר כריסטיאן נורת'רופ, שנחשב לספר פורץ דרך שכבר עורר השראה בקרב יותר ממיליון נשים. המוטו של הדוקטור הוא שהשינוי בגיל המעבר אינו אוסף של תסמינים גופניים שיש "לתקן", אלא מהפכה בגוף ונפש שמביאה את ההזדמנות הגדולה ביותר לצמיחה מאז גיל ההתבגרות. הבחירות שאישה עושה כעת יכולות להבטיח את הבריאות והרווחה לשארית חייה - מאיכות מערכות היחסים שלה ועד לאיכות התזונה שלה.

הספר כולל מידע עדכני על טיפול הורמונלי, תובנות חדשות על הקשר בין בלוטת התריס, מחלת השימוטו ותסמונת אפשטיין בר, תוספי מזון טובים יותר מבוטוקס לשמירה על העור ועוד מגוון המלצות.




 


The Happy Menopause: Smart Nutrition to Help You Flourish.


המחברת ג'קי לינץ' היא מטפלת תזונתית המתמחה בבריאות האישה ובגיל המעבר, ובעלת פודקאסט פופולרי לדיאטה ואורח חיים. היא מאמינה שגישה תזונתית נכונה קריטית לשלב זה בחיים לאלה מאתנו שמקבלות טיפול הורמונלי חלופי (HRT) ובעיקר לאלה שלא יכולות, או לא מעוניינות, להיעזר בו. לינץ' מתמקדת בגישה לאיזון הורמונים המווסתת את רמות הלחץ והורמוני המין, החל מאיזון רמת הסוכר בדם, ומציעה כמה שינויים פשוטים בתזונה (לאכול יותר חלבון, לצרוך ירקות ירוקים כל יום, להוסיף כף זרעי פשתן טחונים לארוחת הבוקר ועוד).





 



Hormone Repair Manual, Every Woman’s Guide to Heathy Hormones After 40


לארה ברידן היא נטורופתית עם ניסיון עשיר בבריאות האישה והמדריך לתיקון הורמונים הוא ספרה השני. יש לה בלוג פופולרי (larabriden.com) ונוכחות רבה ברשתות החברתיות.

מטרת המדריך שלה לגיל המעבר היא להראות לנשים שתסמינים רבים הם זמניים וניתנים לניהול, אתגרים רגשיים יכולים להוות הזדמנות לשגשג, והתמקדות בבריאות בתקופה זו יכולה להביא תועלת לשנים הבאות. ההצעות של ברידן מתמקדות בתזונה וטיפולים טבעיים ומגובות במחקרים מבוססי ראיות.





 



Before the Change: Taking Charge of Your Perimenopause


מהדורה מתוקנת ומעודכנת למדריך נוסף שנכתב ע"י תזונאית בעלת שם (והפעם אן לואיז גיטלמן). המדריך מתמקד בעשור שקודם להפסקת הווסת, כלומר שלב הפרימנופאוזה: השינויים שמתרחשים בגוף שלנו ואיך ניתן להשיג שליטה על הסימפטומים. הספר כולל גם חידון לאבחון עצמי, מדריך לתזונה בריאה (עם הרחבה על היתרונות והחסרונות של סויה כפיטואסטרוגן טבעי), דיון על תת פעילות בלוטת התריס והקשר שלה לחוסר איזון הורמונלי, ניתוח מלא של HRT הכולל עצות לגמילה מהורמונים סינתטיים בבטחה, סקירה של אפשרויות ושינויים בצמחי מרפא, אורח חיים ותזונה עבור נשים שעברו כריתת רחם, סובלות מגורמי סיכון או היסטוריה של סרטן השד, אוסטאופורוזיס או מחלות לב.




 



Manage Your Menopause Naturally: The Six-Week Guide to Calming Hot Flashes & Night Sweats, Getting Your Sex Drive Back, Sharpening Memory & Reclaiming Well-Being


לעתים קרובות מדי מתייחסים לגיל המעבר כאל בעיה שיש לפתור או מחלה שיש לרפא, ולא כתהליך הביולוגי טבעי שהוא. בספר הזה מומחית הבריאות מריון סטיוארט מתווה מדריך טבעי, מקיף ומעשי בן שישה שבועות למנופאוזה, עם צעדים שנשים יכולות לנקוט כדי להרגיש טוב יותר מייד.

הספר כולל שאלונים מפורטים שעוזרים לך להעריך באילו תחומים בחייך הכי צריך לטפל ובהמשך סטיוארט מסבירה בדיוק מה עליך לעשות מבחינה תזונתית ובתחומים אחרים בחייך כדי להתגבר על הסימפטומים. תוצאות התוכנית לא מסתיימות לאחר שישה שבועות, הן רק מצביעות על הדרך הנכונה עבורך לחיים טובים מתמיד.


Comments


bottom of page