top of page

מחקר חדש בדק איך התמודדו נשים אמריקאיות עם גיל המעבר בשנת 2020

מודעות. מודעות. מודעות.

זה הדיבור העכשווי על גיל המעבר: הסכמה גורפת על כך שאנחנו חייבות לשנות את השיח; צריך לדבר על זה; הגיע הזמן למהפכה במקומות העבודה ועוד ועוד. הכל נכון ומוצדק ובאמת, בעשור האחרון מורגשת היטב תחילתו של שינוי משמעותי. בדיוק בגלל זה מסקרן כל כך לדעת איך גיל המעבר נראה ומרגיש כיום לנשים בעולם.

(thanks unsplash)



לאחרונה פרסמה חברת Bonafide - שמתמחה בבריאות האישה, מחקר חדש שבדק בדיוק את זה. מטרת המחקר הייתה להבין את הסימפטומים, הטיפולים וההערכות של נשים בגיל המעבר נכון לשנת 2021, ולשם כך נסקרו 1,039 נשים בגילאי 40 עד 65 ברחבי ארצות הברית. הנה כמה מהתובנות המעניינות שעלו בו:


תסמינים

  • התסמינים השכיחים ביותר בקרב משתתפות המחקר: עלייה במשקל (15%), גלי חום (14%), קשיי שינה (14%), הזעות לילה (12%), ערפל במוח ובעיות בשליטה על שלפוחית ​​השתן (11%) וערפל מוחי (10%).

  • חמישית (20%) מהנשים סבלו מתסמינים לפחות שנה לפני שפנו להיבדק אצל רופא.

  • כשליש (34%) מהנסקרות מעולם לא אובחנו רשמית בגיל המעבר.

  • רוב גדול מהנשים (73%) דיווחו שהן סובלות מסימפטומים של גיל המעבר, אך עדיין לא מטפלות בהם.

  • לטס טוק אבאוט סקס בייבי: 61 אחוזים מהנשים דיווחו שהן סובלות מיובש בנרתיק וכתוצאה מכך כאבים בזמן סקס, אבל 41 אחוזים מהן לא משתמשות בחומרי סיכה או עזרים אחרים במהלך סקס. 53 אחוזים מהנשים עוסקות בפעילות מינית בתדירות נמוכה יותר בגלל תסמיני גיל המעבר, 27 אחוזים לא מקיימות יחסי מין.


התמודדות רגשית עם השינוי

  • כמחצית (57%) מהנשים מרגישות שהן זוכות להבנה ותמיכה מצד רופא.ת המשפחה/נשים שלהן.

  • 67 אחוזים מהנסקרות אמרו שלשלבים השונים של גיל המעבר אין השפעה על תחושת הביטחון העצמי שלהן. 20 אחוזים דיווחו על ירידה בביטחון ואילו 13 אחוזים חוו דווקא חיזוק משלב זה.

  • 59 אחוזים מהנשים בשלב הפוסט-מנופאוזה דיווחו על תחושת שחרור או שמחה ממצבן הנוכחי, לעומת 29 אחוזים בלבד מהנשים בשלב מנופאוזה ו-19 אחוזים מהנשים בשלב הפרימנופאוזה.


יחס להורמונים

  • אף על פי שניתוח מחודש של המחקר המפורסם מ-2002 על טיפול הורמונלי חשף שהוא לא היה מדויק, נשים רבות עדיין חוששות לקחת הורמונים. 65 אחוזים מהנשאלות בסקר, למשל, לא ישקלו להשתמש ב-HRT לטיפול בתסמיני גיל המעבר שלהן אלא אם כן יקבלו המלצה מפורשת מהרופא.ה שלהן, או אם יופיע מחקר קליני חדש המוכיח את בטיחותו של הטיפול.


אז מה מצב המודעות לנושא עכשיו?

  • כמעט שליש (29%) מהנשים מעולם לא חיפשו מידע על גיל המעבר לפני שחוו אותו!

  • כמעט מחצית (45%) מהנשים לא ידעו מה ההבדל בין שלב הפרימנופאוזה ובין שלב המנופאוזה.

  • כשליש (32%) מהנשים מרגישות שלא היה בסביבה שלהן מספיק מידע על גיל המעבר לפני שהחלו לחוות תסמינים בעצמן.

  • 83 אחוזים מהנשאלות לא השתמשו בטיפולים לגיל המעבר שבהם השתמשה אמא שלהן, אבל רק 9 אחוזים מהן בכלל מדברות אתה על זה.




ומה אפשר להבין מזה?

בעיקר שעדיין יש דרך לעשות. נדרשת עוד עלייה במודעות, כזו שתוביל לעלייה באבחון, הטיפול ושיפור איכות החיים.

כאשר מספר הנשים בגיל המעבר מוערך בכ -1.1 מיליארד עד שנת 2025, קשה יותר ויותר להתעלם מפוטנציאל השוק של מוצרים ושירותים הקשורים לגיל המעבר. לפי הערכות, שוק גיל המעבר לבדו עומד על 600 מיליארד דולר.

רק 5 אחוזים מהסטארט-אפים לבריאות נשים (תחום הפמטק) שמומנו בשנת 2019 התמקדו בגיל המעבר, למרות שהצורך גדול מכך בהרבה: סקר משנת 2020 הראה שגיל המעבר הפריע לחייהן של 78 אחוזים מהנשאלות ו-64 אחוזים מהן הרגישו שאינן מוכנות אליו. 32 אחוזים מהן לא הרגישו שהרופאים שלהן מרגישים בנוח לדבר על הנושא ולכן הן מחפשות תמיכה במקום אחר.

בשנים האחרונות מגוון חברות סטארט-אפ מזהות את השוק הזה ופונות אליו במגוון פתרונות, החל ממוצר לטיפול בבריחת שתן וכלה בשירותי בריאות מקיפים ייעודיים לנשים בגיל המעבר. פה אפשר לקרוא על זה עוד.


 

® חשוב לי להבהיר: אני לא סמכות עסקית/טכנולוגית ולא מתיימרת להיות כזו, רק מאמ;לקת כתבות שקראתי בנושא (ונותנת להן את הקרדיט שמגיע להן). אם מצאת טעות בטקסט שלי אני ממש אשמח לדעת. אפשר לעדכן אותי במייל: contact.makoreli@gmail.com


59 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page